NIEUW! Design Semantiek, trainingen 2016

Designsemantiek

Design Semantiek

Recente ontwikkelingen in het cognitief/affectieve onderzoek van beeldtaal, maken het steeds moeilijker om als ontwerper enkel op je buikgevoel te blijven vertrouwen. Hoe ga je de vraag naar een wetenschappelijke onderbouwing voor je creatieve keuzes beantwoorden?

De toenemende globalisering en immigratie vormen een grote uitdaging voor de ontwerper of het ontwerpbureau. Niet enkel vragen bedrijven visuele communicatie die grensoverschrijdend werkt. Dikwijls zijn er binnen de grenzen reeds grote culturele verschillen. Hoe ga je veilig cross-cultureel visueel communiceren?

Eén van de belangrijkste nieuwe trends is de groeiende nood aan personalisering van massaproducten. Consumenten verlangen niet enkel een goed product, maar tegelijk een identificatie met hun persoonlijkheid, waardoor psychologie een belangrijk deel gaat uitmaken van de marketing strategie. Hoe ga je persoonlijkheden en smaken onderscheiden in een ontwerp?

Vindt een antwoord op deze vragen tijdens de unieke trainingsdagen Design Semantiek.

Het trainingsaanbod Design Semantiek omvat wetenschappelijk onderbouwde workshops voor professionele onwerpers die antwoorden biedt op nieuwe noden en trends in het vak. Georganiseerd door de onderzoeksvereniging City of 8, in samenwerking met Elscolab, NCS kleurencentrum te Kruibeke-Antwerpen.

Schrijf nu in, plaatsen zijn beperkt.

Klik op onderstaande titels voor meer info en inschrijving.

> KLEUR & Psychologie
20/10/2016
De psychologische werking van kleuren in architectuur, marketing en productontwikkeling, met focus op het persoonlijke en het culturele aspect van kleurbeleving.

> VORM & Psychologie
27/10/2016
De psychologische werking van vormen in architectuur, marketing en productontwikkeling, en de relatie tot kleur.

> TEXTUUR & Psychologie
17/11/2016
De psychologische werking van texturen en materialen in architectuur, marketing en productontwikkeling, en de relatie tot kleur.

> KLEUR & Betekenis
24/11/2016
De betekenis van kleuren in architectuur, marketing en productontwikkeling, met focus op het communiceren van waarden, verhalen, metaforen en functie.

Heeft u interesse voor een in-company workshop of training? Contacteer Inez Michiels.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s